KWF campagne ‘Kanker doet meer met je dan je denkt’

Leestijd: 2 min


In augustus herhaalt KWF de publiekscampagne ‘Kanker doet meer met je dan je denkt’.
Hierin brengt KWF klachten tijdens en na de behandeling van kanker onder de aandacht. De campagne is in september 2017 voor het eerst gelanceerd en is door het publiek heel positief ontvangen. (Ex-)kankerpatiënten bleken zich hier duidelijk in te herkennen. De publiekscampagne is zichtbaar via spots op o.a. tv, online banners, social media en op www.kwf.nl/gevolgen-van-kanker.

Van half september tot en met november herhaalt KWF voor (ex-)patiënten de verdiepingscampagne ‘Er is ook meer hulp dan je denkt. Informeer jezelf.’ Centraal staat het belang om klachten bespreekbaar te maken bij bijvoorbeeld de huisarts, specialist en verpleegkundige. De verdiepingscampagne is o.a. zichtbaar via posters en digitale schermen. Ook brengen we het magazine ‘Leven na kanker’ weer uit. Deze uitingen zijn te vinden bij meer dan 8.000 wachtkamers van huisartsen, fysiotherapiepraktijken, apothekers en ziekenhuizen.

Misschien hebben uw patiënten naar aanleiding van deze campagne vragen over de gevolgen van kanker en behandeling ervan. Zij doen een beroep op uw deskundigheid als zorgprofessional, en u speelt een belangrijke rol. Want ook al zijn de klachten misschien niet uw specialisme, u kunt wel helpen om deze bespreekbaar te maken. En om door te verwijzen als dat nodig is. Wilt u een patiënt doorverwijzen? Via www.kanker.nl/verwijsgids vindt u zorgprofessionals die gespecialiseerd zijn in de gevolgen van en klachten na kanker.