Reacties op de stelling “E-health maakt direct patiëntcontact overbodig”


Gemiddelde leestijd: 5 min



Elektronische patiëntdossiers, telemedicine, videobellen met patiënten, websites, robots, keuzehulpen, gezondheidsapps: er zijn tegenwoordig talloze voorbeelden te bedenken van e-health. Er worden steeds meer verschillende informatie- en communicatietechnologieën ontwikkeld, onderzocht en ingezet, in eerste instantie bedoeld om de gezondheidszorg te ondersteunen. In veel instellingen is e-health een speerpunt op zichzelf geworden, mede omdat het personeelsdruk kan verminderen en kosten besparen.

Verder lezen? Word lid van de NVPO.

NVPO-leden hebben toegang tot alle online artikelen uit het tijdschrift Psycosociale Oncologie.
Raak als professional betrokken en word actief.

Word lid voor slechts €85 per jaar.

Aanmelden en inschrijven
Reeds NVPO-lid? Log in

Na inschrijving als NVPO-lid krijgt u direct toegang tot 3 geselecteerde artikelen.
Na goedkeuring van uw inschrijving door het secretariaat NVPO kunt u alle artikelen lezen.

Meer artikelen lezen:

Zeldzame kanker heb je niet alleen

5 juni 2021

Eén op de vijf kankerpatiënten in Nederland heeft een zel...

De crux van gepersonaliseerde zorg

5 juni 2021

Gepersonaliseerde patiëntenzorg is iets dat ik altijd als...