Reacties op de stelling “E-health maakt direct patiëntcontact overbodig”


Gemiddelde leestijd: 5 min



Elektronische patiëntdossiers, telemedicine, videobellen met patiënten, websites, robots, keuzehulpen, gezondheidsapps: er zijn tegenwoordig talloze voorbeelden te bedenken van e-health. Er worden steeds meer verschillende informatie- en communicatietechnologieën ontwikkeld, onderzocht en ingezet, in eerste instantie bedoeld om de gezondheidszorg te ondersteunen. In veel instellingen is e-health een speerpunt op zichzelf geworden, mede omdat het personeelsdruk kan verminderen en kosten besparen.

Verder lezen? Word lid van de NVPO.

NVPO-leden hebben toegang tot alle online artikelen uit het tijdschrift Psycosociale Oncologie.
Raak als professional betrokken en word actief.

Word lid voor slechts €85 per jaar.

Aanmelden en inschrijven
Reeds NVPO-lid? Log in

Na inschrijving als NVPO-lid krijgt u direct toegang tot 3 geselecteerde artikelen.
Na goedkeuring van uw inschrijving door het secretariaat NVPO kunt u alle artikelen lezen.

Meer artikelen lezen:

Interview met Dr. Vivian Burgers en Milou Reuvers, PhD

30 augustus 2024

Actieve co-participatie tussen onderzoekers en AYA-patiën...

‘De valkuil van de witte jas’

30 augustus 2024

Meteen bij de opening van het interview met Wilmy Bos, ve...

Ziekenhuistrauma

30 augustus 2024

Nooit eerder kwam een cliënt met zo’n duidelijke hulpvraa...